Troeven

Om kwaliteitsvol onderwijs aan te bieden vertrekt het schoolteam vanuit een gedragen visie. Dit leidt tot volgende mooie troeven.

Dorpsschool

Onze school ligt in het centrum van Dudzele naast de kerk. Wij zijn present als er in het dorp iets georganiseerd wordt. Wij werken actief mee in het levendige Dudzeelse verenigingsleven.

Groene school

Een groene omgeving zorgt voor rust, gezondheid en evenwicht. We leren onze kinderen om zorg te dragen voor de natuur.

Mos-school

De zorg voor de natuur brengt ons tot concrete actiepunten. Zo doen we aan Milieu Opvoeding op School. Kortweg MOS.

Elke maand staat er een ander ‘mos-thema’ in de kijker: afval sorteren, lichten uit, deuren dicht, de schoolomgeving houden we net, …

Sportieve school

Meester Anton zorgt elk jaar voor een mooi sportaanbod. Onze kinderen nemen deel aan voetbaltornooien, zwem- en loopwedstrijden. Ook rugby en watersporten staan op het programma.

Sterk in techniek

We helpen de kinderen om hun eigen talenten op te sporen en te ontwikkelen. Ook kinderen die technisch sterk zijn komen bij ons aan hun trekken.

Dynamische school

Elk schooljaar stappen wij mee in een of meerdere actuele projecten. Zo voerden we actie met het Rode Kruis om bloeddonoren te werven, haalden we geld op voor Burkina Faso, organiseren we elk  jaar een fietsweek.

De kinderen gaan ook geregeld op uitstap, doen we bosklassen of gaan we kamperen. Soms kun je immers veel meer leren buiten dan in de klas.

Feest op school

Elk jaar vieren we met de hele school feest in het laatste weekend van april. We starten de vrijdagavond met de ‘Sterrennacht’ onze mini-playbackshow. Op zondag organiseren we een grote Vlaamse kermis, een reuzenbingo en een grote kindershow. Dit is niet alleen het feest van de school maar ook van het dorp.

Sterk in cultuur

We gaan geregeld naar het museum, het theater of naar de film. De kinderen krijgen veel kansen om hun muzische talenten te ontdekken en te ontplooien.

Dynamisch team

Elke dag zet een dynamisch team zijn beste beentje voor. We proberen om bij elk kind het beste naar boven te halen.